Korkade turister, påskmat och gardasil.

Hej hej!
Lite dålig uppdatering de två senaste dagarna men det beror på att det inte händer så värst mycket spännande att skriva om. Igår jobbade jag marathon pass på vargen, 8-19.30. När jag kom hem blev det en dusch och sen tittade jag film med Mickis, fast somnade typ direkt i hennes soffa och vaknade till sluttexterna. Såklart! haha.. Sen var det raka vägen hem till mig och sova..

Idag har jag varit på renen igen, ganska fint väder idag igen. Idag är ju måndag, men inte vilken måndag som helst, utan påsklovs-måndag! Och det betyder 1000 nya korkade turister som aldrig stått på skider förut. De ramlar och har sig och fattar ingenting. Tittar åt fel håll när man ger dem liften och överbeskyddar sina små ungar som om de vore födda i bilen på väg dit. Herregud vad kan hända om 6 åringen ramlar i knappliften? Ja.. vad kan hända liksom? Herrgud, curlingföräldrar, låt barnen prova själva. De kan!

Efter jobbet idag skulle jag och Mickis på gymmet men de vart jobba över så vi hann inte, för vi skulle nämligen på påskbuffe ! :D Det var tandådalens fjällkyrka och ungdomsmottagningen som bjöd på påskmat, fråga olle och upplysning om vaccinet gardasil. Bra initiativ där! :)




Påskmat i en tallrik som ser ut som något de använder på en gynekologmottagning, ni vet de där spy-skålarna typ? hoppas inte... Men gott var det, och bäst av allt - GRATIS. ;D



Vi fick måla ägg, så nu är varje säsongares barnasinne tillfredställt!

Nej nu blir det sängen, imorgon ska jag med Mickis till mora på en liten tripp.. Ses imorgon darlings!

Puss Tessan



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad bra att ni fick måla ägg!!! Annars hade det väl inte blivit någon påsk för dej :-D

Jag är glad att du är så traditionskär!!



Hoppas du hittade något fint i Mora.

Kram!!!!

2009-04-07 @ 17:04:01
URL: http://heleneeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0