splitted mind.

Hej Bloggen!

Grymt dålig uppdatering, jag vet. Men har inte så värst mycket att skriva om. Händer inte så jättemycket och jag går mest som i en dimma av längtan tills jag ska åka hem. Ja det är sant! Jag längtar verkligen hem. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra, men så är det.  Slutade ju jobba i söndags och nu ser mina dagar ganska trista ut. Nästan alla andra jobbar, jag kliver upp vid 9-10 tiden, äter frukost. Kanske går en sväng, äter lunch.. Sitter vid datorn, kollar film. Mer mat.. Slappa.. Sova igen.. Inte så värst kul och hela fjället är öde. Högis hde typ haft 30 åkare igår och alla parkeringar är tomma och ICA's urplockade mathyllor och förkortade öppetider skriker att säsongen snart rusar över mållinjen.

Det har varkligen varit en underbar säsong och jag skulle aldrig ha velat gjort något annat under de här 5 månaderna, men nu är jag nöjd, mätt och belåten på snö och skidåkning och turister och allt sånt för en lång tid framöver. Nu vill jag ha sopade asfalter där man kan cykla och åka inlines, ligga på gräset hemma och sola, åka till någon stad och köpa sommarkläder. Äta glass vid jägarnäs, grilla på våran baksida, hoppa studsmatta med amanda och grannarna, se när mamma planterar blommor. Jaaaa allt! Märker verkligen vad jag kommer uppskatta allt hemma nu när jag varit borta så förbaskat länge.. :)

Ja, fast jag vet att när jag kommer hem kommer jag sakna det här också och samtidigt känna en enorm tomhet när jag inte längre kan vinka till mickis genom fönstret när hon sitter hemma hos sig, inte kan se och höra sofies alla peppande råd och spännande mattips. Och alla saras skrattanfall och galna upptåg.. Tobbes och linneas låtsashångel..
Så medan jag nu är kvar här 5 dagar till så ska jag verkligen ta vara på det här, för hem kommer jag ju förr eller senare, men sälen kommer aldrig mer tillbaka! Leva i nuet helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: Helene

Du är så välkommen hem!!!!!!!!!!!!!

Nu kommer du njuta mer av allt här hemma när du varit borta så pass länge!!!

2009-04-22 @ 17:29:54
URL: http://heleneeriksson.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig onsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-22 @ 17:35:42
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Carin

De sista raderna i inlägget var helt fantastika och visa på vilken underbar tjej du verkligen är. Att leva i nuet är en konst och att verkligen ta vara på dagar och tillfällen. Natti.

2009-04-25 @ 23:50:30
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0