Bohemsjäl och packnings-ångest!

Godkväll!
Nu har ännu en dag i mitt för tillfället lite halvsega liv kommit till sin ända. Tycker dagarna går så fort fasten jag knappt gör något vettigt :P Fast det är rätt gött också ska jag erkänna!

Morgonen började med att jag blev väckt på telefon av en tjej som jag sökt rum hos i göteborg. Halvt vaken/halvt sovande svarade jag med dimmig röst ch det tog någon sekund innan jag kopplade vem det i helsike det var som ringde som jag inte kände. (den ända som ringer mig vanligtvis är mamma, så det är exotiskt när någon annan ringer :P) haha..
Hon erbjöd visning och undrade om jag kunde komma och kolla, och vi ska ju i närheten av göteborg på söndag när vi åker neråt så det skulle ju gå att ordna. Men jag bad henne att skicka lite bilder på rummet och jag frågade lite vem hon var och så, för att jag skulle kunna bedöma om det var värt att åka och kolla eller inte. Visst, man ska inte vara kräsen, men det här var en 37-årig konstnär med ett hem i bohemisk 50-talsstil, möjligen en "flummig konstnärssjäl" som sofie kallade det. Jag är också en lite drömmande och inte allför sällan lite frånvarande person, men jag vet inte om det är min typ ändå. Båda kan ju inte vara helt uppe i sina tankar om det tex. skulle börja brinna :P haha.. Men vill hellre bo med någon ganska jämngammal. Fast lägenheten låg superfint i majorna, och jag skulle ha egen balkong på rummet. Oh så nice! Ska bestämma mig imorgon.

Jag ringde till sofie och sara för att checka lite grejer inför roadtripen, och för att få lite råd om hur jag skulle göra med bohem-lägenheten, och om vi skulle kunna åka förbi där om det skulle vara aktuellt med visning. Det var så kul att höra av er, saknar era ljuva stämmor!

På eftermiddagen började jag packa lite smått, och jag har verkligen en allvarlig störning när det kommer till packande.. Jag är alltid den som har med mig mest saker, prylar, kläder, smink, krämer - ja ALLT! Jag har med mig kläder för ett helt kompani som att jag skulle vara borta i en månad och resa genom olika klimat. Snälla hjälp mig! Jag avundas de som går på perrongen brevid mig med sånna där små och smidiga väskor som bara slinker efter dem där de går. Jag kommer med min feta breda väska som fastnar i alla armstöd inne i tåget. Suck! Men jag vill ju ha med mig ALLA mina favoritkläder och det som de passar till för de kan ju komma till användning. Just de, de KAN komma till användning. Vi kanske ska göra nåt en dag där det passar att jag har de där kläderna, och om jag inte har med dem då så kommer jag skrika och ångra varför jag inte tog med dem!
Jag hatar att ångra mig och känna känslan av att jag skulle ha valt på ett annat sätt. Så då undviker jag det till det yttersta..

Som med jackorna, jag pratade med mamma nu ikväll och sa att jag skulle ha min jeansjacka med, men sen vill jag ha min skinnjacka också ifall det är lite kallare men jag måste ju också ha med softshelljackan ifall det regnar! Men du kan ju inte ha med tre jackor vrålade hon, när jag reser har jag bara en jacka, ta softshellen!! Mennee.. Om det är fint väder men lite för kallt vill jag ju inte ha softshellen ju! Men praktisk som en mamma är så har hon väl rätt :P Sa någon något om i-landspromblem? Nu får jag ge mig...

Men nu ska jag ta och sova snart, imorgon ska jag till stan och äta på akropolis, en grekisk restaurang, med mami! Ska bli mysigt :) Såg förresten att min blogg-statistik hade rekord igår, 30 unika besökare! Jätteskoj! Nyfiken på vilka ni är ni som brukar kika in dagligen, ni är ungefär 11 stycken! :) Skriv gärna en kommentar!

Godnatt och ha en bra dag imorgon! Pusspuss

Förresten, den 16 juni ryker mitt nästan svarta hår! (okej, jag hinner säkert ändra mig tusen gånger till dess) Men jag har iallafall bokat in en tid för avfärgning och infärgning i annan nyans. Ska nog göra slingor också. Var så fräck att jag tog en bild på Johanna på 3:ornas bal för hon hade sååå fint hår, så som jag vill ha! Så jag ska ta med mig den bilden till frisören. Det går nog inte att få precis så eftersom jag har så mycket röda toner i mitt hår, men något liknande. Iallafall ljusbrunt med så lite rött i som möjligt. :)



Så himla fint, så kan min naturliga hårfärg växa in och det skulle bli alla tiders! :D


Kommentarer
Postat av: Carin

Spännande med ny hårfärg!!! Gonattkram på dig

2009-05-28 @ 00:02:06
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Helene

Ses på Akropolis till lunch!!!!

2009-05-28 @ 06:33:22
URL: http://heleneeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0