En månad kvar till jul!

Heejhej! :)
Ligger i soffan nu och har verkligen jättetråkigt! Det är inte ofta jag tycker det är tråkigt att inte ha något att göra, men nu är det verkligen det. Det regnar och är grått och trist ute, jag har alla mina scrapbooking-grejer kvar hos pappa (det hade varit perfekt att pyssla med det nu!) varken det nya badet eller gymmet är öppet heller. Jag har roat mig endel med att titta på alla paradise hotel avsnitt, och läängtar till det kommer ett nytt avsnitt imorgon. haha :D Cimon och Stefan är riktigt heta! Riktigt behagligt att vila ögonen på dem. ;) Sen att det är en riktig trash-serie gör inte så mycket för det är så underhållande. haha.


Cimon

Kanske ska nämna att det var meningen att jag skulle jobba nu, annars hade jag nog inte åkt upp så tidigt. Visst, jag hade inget att göra hemma heller meen. Men ja, det finns ju ingen snö mer än i gustavbacken så det finns inte jobb till alla som har kommit. Skoterpatrullen och snöläggarna och den ordinarie personalen i orrenliften går ju först. Min fasanen kommer det nog dröja ett tag till innan de kan öppna om vädret fortsätter såhär. :( Får hoppas att jag får rycka in på något annat uppdrag under tiden :)

Igår var jag och Linnea på promenad genom lindvallen. Vi besökte hyran, stadium, ica och sen även kaisers för att kolla skidor till henne och jag kollade alternativa jackor. När vi gick hem från snötorget gick vi förbi gamla personal och tittade in i vår älskade 29a som vi bodde i förra året :)


Linnea har typ världens ballaste jacka! :D


Det här är den smått deprimerande synen man möts av vid snötorget utanför skilodge. Lera, grådassigt. En fet byggarbetsplats vid experium. Och inte ett fjun med snö.. buhu!


Sugen på lite snowtubing och pulka-VM?


Men, vetni! Det kommer bli så daaamn bra sen! Snön kommer vräka ner och det kommer förvandlas till paradiset på jorden, lika som förra året! :D



Det enda som kommer saknas hur mycket snö det än vräker ner är dessa tre pinglor som bidrog sjukt mycket till att sälen blev så fantastiskt förra året! <3


Kommentarer
Postat av: soffan

Åh gud, det är värre med snöbristen än jag fattade! Ser sjukt o-pepp ut men du har ju rätt med förvandlingen sen.. hyfsat coolt att det kan bli en sån pärla!! :D



Och jaa, vilken cool jacka hon hittat! Den bara lyser glädje ju med alla färger!

Var ni inne i 29:an? vilka bor där nu? och vart bor linnea med co? :)

2009-11-25 @ 14:43:23
Postat av: Tessan

Jaa, det är verkligen ingen snö :P idag har det kommit liiite snö, men nu regnar det igen. :(



Nej vi var inte in där, det är bara nya som bor där och ingen av dem har kommit än :) Linnea bor i 53an om jag minns rätt, huset bredvid mitt här på nya :)

2009-11-25 @ 15:05:19
URL: http://mydearyou.blogg.se/
Postat av: jösan

Håller med, det ser sjukt opepp ut! Lite som gbg fast lerigare ;) men snart så kommer det igång! kommer du ihåg när det snöade typ 70 cm på ett dygn? Vallen kommer fyllas med snö på nolltid :D

2009-11-25 @ 16:28:36
Postat av: Mathilda :)

Sån jacka har en kille i min klass, assnygg! :)

2009-12-03 @ 22:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0