tisdag.

Heej! Nu var det ett tag sen jag skrev, och så blir det ibland. :)
Det är mycket som snurrar i huvudet just nu, så egentligen har jag massor att skriva om, men jag tycker det är svårt att få ner allt på papper liksom.

Men jag har bestämt mig för att hoppa av lärarutbildningen och anledningen till det är att jag inte känner mig motiverad nog för att plugga vidare än, och att jag inte helt säkert vet om det är lärare jag vill bli. Jag vill känna att "gud vad kul det ska bli, det här vill jag verkligen göra" och att jag går in i det helhjärtat.

Så nu har jag tänkt jobba i minst ett år och se vad jag kommer fram till. Jag har så många olika alternativ, eftersom jag är fri och kan göra exakt vad jag vill. Känns underbart, men samtidigt sjukt svårt att välja vilken väg man ska ta. Några saker jag väljer bland är:

- Jobba i norge och tjäna ihop pengar till frisörutbildning, resa, surfcamp eller något annat skoj.
- Försöka hitta jobb här i göteborg och försöka skaffa lägenhet inne i stan.
- Underbara sälen en säsong till.
- Turismentreprenör utbildning i örnsköldsvik nästa höst.

Jag har pratat med en i sälen och anmält att jag vill jobba den här säsongen med, så jag tror jag har bestämt mig för det just nu iallafall. Det fanns ingen tjänst ledig nu men det kunde bli aktuellt om det var någon som hoppade av. Så vi får se vart det slutar, jag läser klart lärarprogrammet till den 3:e november iallafall, då slutar den första kursen.

Mjaa, det var ju inte så svårt att skriva det där ;)


Om en vecka och en dag fyller jag 20! weehooo :D

Ha en bra kväll, pusspuss





Kommentarer
Postat av: mormor

HEJ TESSAN..Hoppas du får jobb i Sälen..

Tänk va tiden går LIlla tessan 20 år

GRATTIS den 4,nov. önskar MORMOR

2009-11-03 @ 18:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0