Molekul

Vet inte om jag nämn det, men förra veckan och halva den här veckan har jag VFU (verksamhetsförlagd utbildning) på universeum, och idag gjorde vi klassbesök i en trea och en fyra i Onsala. Vi hade något som kallas molekul där eleverna får bekanta sig med kriminalteknik. Fingeravtryck, blodfläckar, DNA, skoavtryck osv. Läraren bygger upp en story om ett brott som har begåtts så ska eleverna lösa brottet genom att göra olika experiment med dessa saker. Jättekul, och spännande för barnen. Och jag, jag fick se ut såhär! Som en riktig kriminalforskare! :D wooohoo, bjuder på den!




Kommentarer
Postat av: Carin

Jättesöt :)

2009-10-13 @ 07:50:08
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: soffan

hahaha, störtskönt..

2009-10-13 @ 20:11:59
Postat av: Jösan

snygg tessan, snyggt! det är ju nästan så vi ser ut när vi är i labbet ;P

2009-10-14 @ 19:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0