Full rulle, kanelbulle!

Jag börjar med att säga tack för kommentarerna på förra inlägget. Vad söta ni är :)

Nu har jag varit hemskt dålig på att uppdatera, men det har faktiskt berott på att jag har haft något att göra dessa veckor. Jag har haft helt och hållet fullt upp! haha :)

Skolan har dragit igång och samtidigt pågår nollningen, det är vääldigt kul, men intensivt och lite drygt också. Men mest kul! :P

Det är lite svårt och flummit att beskriva hur det känns, men det känns bra nu! För någon vecka sen kändes det inte alls bra och jag skrev i panik ett mail till sälen för att se chanserna för en säsong till, allt kändes hopplöst, drygt och tråkigt och jag hade en ständig svidande stress-klump i magen. Men den känslan har bytts ut mot en nyfikenhet och entusiasm på vad som komma skall. Jag vet ju inte riktigt om det är lärare jag vill bli, men jag tror det och jag ska försöka lista ut det :) Det är en hel del att läsa och plugga men så ska det ju vara, jag har ju bara hunnit bli så bekväm av mig sen jag tog studenten. ;) Sen har mina nya och gulliga vänner gjort det hela såå mycket bättre! Ni är guld! :D

Nu har jag dock ett dilemma och det är att min bokleverans från bokia är sen, och jag skulle behövt en bok däri tills imorgon, men det är inte mycket att göra åt saken. Får hoppas den kommer snart iallafall!


Jag har funderat lite på vilken stor skillnad det är på hur min vardag ser ut nu. Tänkte göra en liten jämförelse mot i somras :)

Nu: Ett exempel.
Går upp runt 7, äter frukost, fixar mig. Går till bussen vid 9. Är i stan kvart i 10, tar spårvagn till skolan som börjar kvart över 10. Har föreläsning till tolv. Lunch. Sen basgruppsarbete 13-16. Kl 18 börjar nollningen så jag fördriver de två timmarna på något sätt, lite plugg, lite shopping, sen möta upp kicki och sanna och dra till nollningen. Efter aktiviteten drar vi till något uteställe. Hamburgare. Tar bussen hem vid kvart över 12, hemma 1 och stupar i säng. Sen upp igen och iväg till skolan på nytt.

Då: Ett exempel
Gick upp 04.45. For till jobbet. Frukost 7. Jobba. Lunch 12. Jobba. Slutade 14. Hem och äta mellis. Satt vid datorn. Kvällsmat. Datorn framför tv:n. Ducha. Datorn. Sova.

Haha, detta var rätt kul att se hur det verkligen ligger till! Men det är nog bra med lite tankeverksamhet för mig :P

Nu ska jag läsa lite bloggar som jag inte läst på läänge! haha :) Godnatt, puss!


Lite bilder, lite olika skepnader under veckans gång, haha!


Skumparty!


Jag och mina homies på dagisbrännboll!


Kan även se normal ut :) HOHO


Fest med tema: subkultur!


Picknick i slottskogen :)


Kommentarer
Postat av: Helene

Vad kul att du uppdaterat!

Skönt att det känns bättre!

Stor kram från mej!!!

2009-09-14 @ 20:31:30
URL: http://heleneeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0